top of page

Ponferrada to Santiago de Compostela

< חזרה

קמינו צרפתי

פונפרדה אל סנטיאגו דה קומפוסטלה

הליכה/אופנים

הליכה

מספר ימים

11

דרגת קושי (1-5)

2

אורך המסלול בק״מ

205

מספר אנשים מינימילי

2

דרגת ארוח בכוכבים

הדירוג הממוצא הוא 3 מתוך 5

עונה נמוכה

1099

החל מ -

עונה גבוהה

1190

החל מ -

החלק היפהפה הזה של הקמינו הצרפתי מתחיל בעיר הטמפלרים שבאזור הביירזו של ספרד, הוא אזור גידולי יין וייצור גבינות. המסלול חוצה עיירות ציוריות מימי הביניים ונכנס למחוז גליסיה בכפר או סובריירו ששוכן בגובה 1300 מטר מעל פני הים.

אחת מנקודות העניין החשובות במסענו הוא הכפר הקלטי, שם נוכל לבקר בכנסיה סנטה מריה ריאל אשר משמרת עד עצם היום הזה את נס הגביע הקדוש של אזור הגליסיה, ובה קבורים שרידיו של דון ולינה ספרדו, ממציא החץ הצהוב.

את המסלול ילוו נופים עוצרי נשימה ועצירות קסומות שבהן נוכל לחוות את מטעמי האזור, ולהתענג על היין המקומי.

על המסלול
יום 1  

לא נוכל שלא להתאהב בפונפראדה, העיר העתיקה והיפה השוכנת על גדות נהר הסיל. נוכל לבקר בטירת הטמפלרים שבמקום, להכיר את המורשת העשירה של הטמפלרים ותרומתם לקמינו דה סנטיאגו. כדאי גם לחקור את סמטאותיה המעניינות של העיר העתיקה, ולנסות את הגסטרונומיה המקומית העשירה באינספור טאפאס ברים שבה.  

 יום 2 

אזור Bierzo הוא מישור השוכן בתוך טבעת הרים. היום דרכנו רצופה בעליות וירידות קלות, ועוברת דרך אדמות, כרמים, גידולים שונים, וכפרים קטנים המציעים לנו ביקור ביקבים ביתיים עם אוכל מקומי טוב. בהמשך נגיע ל- Villafranca del bierzo, עיר יפהפיה בעלת היסטוריה עשירה וגסטרונומיה משובחת.
הליכה: 25 ק"מ

 יום  3 

לפני שנתמודד עם הטיפוס של השלב הבלתי נשכח הזה, נעבור בעמק הצר של נהר Valcarse שמוביל אותנו אל נופיה המרהיבים של הגליסיה הירוקה ואל הכפר הקטן והציורי O Cebreiro, הפנינה של הדרך. ביום בהיר אפשר לראות את הנוף האצילי והפסגות הירוקות במסלול שבו נלך בימים הבאים.
הליכה: 29 ק"מ

 יום  4

בצאתנו מאו סבריירו יפרשו בפנינו מרחבי הגבעות וכרי הדשא הירוקים של הגליסיה. השביל עובר ב"סיירה דה רנאדויירו" ולאחר טיפוס מתון אל Alto do Poio נרד בהליכה נינוחה אל הכפר טריאקסטלה שרחובותיו הם שילוב מיוחד של בנייה היסטורית ומודרנית. 
הליכה: 21 ק"מ

יום 5

מבין שתי האפשרויות הקיימות להגיע אל Sarria, נבחר בדרך שתרומם את רוחנו. שני המסלולים עוברים בסביבה קסומה וחוצים את אחד העמקים היפים ביותר שעובר בקמינו הצרפתי, אחד עם עיקוף דרומה והשני מצפון. בסוף המסלול תקבל את פנינו העיר Sarria, העיר הגדולה האחרונה לפני סנטיאגו דה קומפוסטלה. היום נהנה משהותנו בסאריה, נוכל לסייר בעיר היפה, לעלות אל התצפית ולהתרשם קצת מהנוף שממתין לנו בימים הבאים.
הליכה: 25 ק"מ 

 יום 6

נצא להליכה בשבילים המגוונים לצד כפרים ציוריים ולאורך כרי דשא ירוקים ושבילים מיוערים. בדרך נגלה נקודות תצפית קסומות שיהוו את החלק העיקרי מיום ההליכה הזה, המסתיים בפורטומרין השוכנת על גדות נהר ה- Mino. נוכל להתענג על טארט דה סנטיאגו, הידוע כטוב ביותר באזור זה.
הליכה: 22.2 ק"מ

 יום 7

ביציאה מפורטומרין נטפס דרך יער המסומן בעקבותיהם של אלפי עולי רגל מכל הזמנים לכיוון הכפר המנומנם Gonzar. בהמשך נחצה את אזור Siera de Ligonde המתהדר בנוף בלתי נשכח ומנוקד בכפרים קטנים שיספקו לנו מקום מנוחה לפני שנגיע לפאלס דה ריי.
הליכה: 24.8 ק"מ

 יום 8 

זהו החלק המאתגר ביותר במסלול, הן מבחינת המרחק והן בגלל העליות הקצרות. יחד עם זאת המקומות שבהם נעבור הם בלתי נשכחים: כנסיית סנט ג'וליאן מהמאה ה-12, יערות עבותים וגשרים מימי הביניים המספקים אווירה קסומה, יהיו שווים את המאמץ. ב- Arzoa נוכל להתנסות במטבח העשיר המקומי ולבקר בכנסיית סנטיאגו שברובע העתיק.
הליכה: 28.5 ק"מ

יום 9  

אנחנו כמעט שם! הקילומטרים האחרונים של הקמינו פרנסס עוברים במקומות מיוחדים כמו Calazada ו- Brea וזו הזדמנות טובה להכיר חברים חדשים ולשמוע סיפורים של עולי רגל בדרך לסנטיאגו שמגיעים מחלקים אחרים של השביל או משבילים אחרים.
הליכה: 19.4 ק"מ

יום 10

היום האחרון והגדול הגיע! בשלב זה היו נוהגים עולי הרגל בדרך לסנטיאגו לעצור ב Lavacolla, כדי לשטוף את פניהם ורגליהם בנהר לפני שהם באים אל הקדוש. בMonte de Gozo (הר האושר) נוכל סוף סוף לראות מרחוק את צריחי הקתדרלה, להחתים חותמת אחרונה בכנסיה העתיקה ולהתענג על הרגשת הסיפוק שבהגעה אל היעד. זו דרך מושלמת לסיים את המסע הנפלא הזה.
הליכה: 19.8 ק"מ

יום 11

המסע המדהים שלנו הגיע לסיומו… תוכלו לעזוב אחרי ארוחת הבוקר כשאתם לוקחים אתכם זיכרונות ממסע בלתי נשכח, או להשאר אתנו עוד כמה ימים, ולהנות משפע מקומות עניין היסטורים, תרבותיים וגסטרונומים שיש לסנטיאגו דה קומפוסטלה להציע.

אל תהסו לפנות אלינו לתכנון השהות הנוספת.
פונפרדה אל סנטיאגו דה קומפוסטלה
פרטים נוספים

כולל

לינה בבתי מלון ובתים כפריים ( שילוב של מקומות לינה בדירוג גבוהה)

חדרים עם חדר רחצה פרטי

ארוחות בוקר

העברת ציוד בין מקומות הלינה (1 מזוודה/ תיק לאדם מקסימום 17 ק"ג)

חוברת הדרכה לדרך הכוללת טיפים ומידע

דרכון הדרך וצדפה של הקמינו דה סנטיאגו

תמיכה ושירות לקוחות למקרי חירום 24/7

מיסים


לא כולל

טיסות אל ומארץ היעד

העברה משדה התעופה ואל שדה התעופה

ביטוחים

ארוחות צהריים וארוחות ערב

מס תיירות (אם נדרש)

ציוד איש

הוצאות אישיות


תוספות אופציוליות

ארוחות ערב

תוספת לילה בפונפרדה

תוספת לילה לאורך המסלול

תוספת לילותבסנטיאגו דה קומפוסטלה

הסעה פרטית משדה התעופה למלון

הסעה פרטית מסנטיאגו דה קומפוסטלה לשדה התעופה

חדר ליחיד בתוספת תשלום



תמונות מהמסלול
bottom of page