top of page

Saint Jean Pied de Port to Santiago de Compostela

< חזרה

קמינו צרפתי

סיינט ז'אן פייד דה פורט אל לוגורונו

הליכה/אופנים

הליכה

מספר ימים

9

דרגת קושי (1-5)

2

אורך המסלול בק״מ

160

מספר אנשים מינימילי

2

דרגת ארוח בכוכבים

הדירוג הממוצא הוא 3 מתוך 5

עונה נמוכה

869

החל מ -

עונה גבוהה

949

החל מ -

הקמינו הצרפתי הוא בין המפורסמים והאהובים ביותר על עולי הרגל גם בגלל החוויה החברתית וגם בגלל הדרך שעוברת דרך נופים משתנים ומגוונים. המסלול הזה של הקמינו אינו מן הקלים שבמסלולים, אך הוא מתגמל מאין כמוהו. לאורך הדרך נהנה מהנוף עוצר נשימה של הרי הפרינאים, שיתגלה אלינו במלא הדרו ממרומי Roncesvalles הנמצאת בגובה 1450 מטר מעל פני הים. נזכה לחקור את סמטאות העיר העתיקה של פמפלונה הידועה בפסטיבל השוורים המתקיים בה בכל שנה, נגיע לתצפיות מרהיבות ונחצה עיירות וכפרים ציוריים מימי הביניים בעלות עניין היסטורי ותרבותי רב. לבסוף נסיים בעיר לוגורנו, המתפארת בארכיטקטורה יפהפייה. זהו המסלול המושלם לאוהבי התרבות, ההיסטוריה והטבע.

על המסלול
יום 1 - הגעה לסאן ז'אן פייד דה פורט

העיירה היפה סאן ז'אן פייד דה פורט נמצאת בצרפת, שמונה קילומטרים מהגבול הספרדי היא נקודת המוצא של הקמינו פרנסס הפופולרי. העיירה מפורסמת בבתים בעלי גגות כתומים וחזיתות לבנות שביניהם זורם נהר הניב (Rio Nive), שמעליו גשר אבן מרהיב. לפני שנצא לדרך, נוכל לחקור את סמטאות העיר העתיקה היפיפה, להירשם במשרד עולי הרגל ואפילו להכיר כמה חברים למסע.

יום 2 

נתחיל את מסלולנו היוצא מהעיירה סן ז'אן פייד דה פורט בדרך שנקראת ׳דרך נפוליאון׳, החוצה את מעבר הפירנאים שבין צרפת לספרד. נאתגר את עצמנו בטיפוס של כ- 1450 מטר גובה ולא בלי פיצוי - מהטיפוס התלול ניתן לראות בתחילה את בתי הכפר היפים ואז להגיע לדרך הררית שממנה נהנה מנוף מרהיב של הרי הפירנאים, משם נמשיך לכיוון גבול ספרד.
הליכה: 24 ק"מ


יום 3

היום הזה לא יהיה פחות תובעני מיום האתמול. ההליכה מרונצסוואלס עוברת דרך יערות ועיירות מכשפות באזור נבארה של ספרד. המסלול חוצה את רכס ההר ומסתיים בירידה תלולה אל זובירי בירת עמק אסטריבר, מקום השוכן בסביבה טבעית מרתקת. בכניסה אל זובירי נפגוש את הגשר העתיק והיפיפה Puente de la Rabia שמעל נהר הארגה שנבנה בימי הביניים.
הליכה: 20 ק"מ


יום 4

במסלולנו היום הקמינו עוקב אחר נהר הארגה עד לארסואנה, ומגיע במחציתו השנייה לפמפלונה המפורסמת בפסטיבל השוורים שמתקיים כל שנה בחודש יולי. פמפלונה בירת נבארה היא עיר עשירה בהיסטוריה שאסור לפספס! נהנה אוכל מקומי מעולה ויין משובח, נחקור את הרחובות העתיקים והיפים ונשב באחד מבתי הקפה הנעימים שלה בפלאזה דל קסטילו, שם נמצא קפה ׳אירונה׳ הידוע בו נהג לשבת ארנסט המינגווי. 
הליכה: 20 ק"מ


יום 5 

אחת הבמות היפות של הדרך המספקת לנו תצפיות מדהימות על פמפלונה והעמק שלה מהר Alto de Perdon. משם נמשיך לעבר Puente la Reina, שקיבלה את שמה מהגשר הרומנסקי הנמצא בכניסה. נסייר בעיירה הימי ביניימית הציורית, נשוטט בסמטאות המקסימות שלה ונטעם מהגסטרונומיה המקומית. 
הליכה: 24 ק"מ


יום 6

הליכתנו היום תהיה קלה יותר מאתמול. נשאיר את פואנטה לה ריינה מאחור ונעבור דרך מטעי זיתים, גידולי שדה וכרמים אל עבר דרך רומית שמורה עד לאסטלה, עיירה מקסימה מימי הביניים המאכלסת אינספור ארמונות, כנסיות ומנזרים. ננוח ונתענג על מטעמי המטבח המקומי.
הליכה: 21.6 ק"מ


יום 7

אין כמו להתחיל את היום עם כוס יין טובה! כשנעזוב את אסטלה נעצור ביקב איראצ'ה שנוסד בשנת 1891. היקב ממוקם למרגלות מונטג'ורה והוא מפורסם בזכות המזרקה הנובעת יין במקום מים, חינם אין כסף! במרכז המסלול מחכים לנו נופים שלא תוכל לשבוע מהם העין -  שדות העצומים, הכרמים ועצי זית לאין מספר - עד להגיענו אל לוס ארקוס, עיר מעניינת בה נחווה מעט מההיסטוריה והמסורת של האזור.
הליכה: 21 ק"מ


יום 8

היום אנחנו מגיעים אל אל בירת לה ריוחה, אזור בעל תהילה בינלאומית בייצור יין הריוחה ובמנות הטאפס הטובות ביותר בקמינו. ההליכה של היום תהיה תובענית במיוחד, הן בגלל המרחק והן בגלל שהיא רצופה בעליות וירידות. בכניסה ללוגרונו - עיר גדולה, עתיקה ומדהימה שאי אפשר שלא להתאהב בה - יקבל את פנינו גשר אבן יפיפה שחוצה את נהר האברו, הנהר השני באורכו בספרד, אותו נחצה בדרכנו לחקור את העיר ולהנות ממה שיש לה להציע.
הליכה: 27 ק״מ


יום 9
Logorno

לפני שנפרד מהמקטע היפה הזה של הקמינו פרנסס, נוכל ליהנות מיום נוסף בלוגרונו, לחקור את רחובותיה היפים, לגלות פנינים היסטוריות בעיר העתיקה, כמו כנסיית ברתולומיאו הקדוש שנבנתה במאה ה 12, ולהנות מהאוכל העשיר והיין הטוב ב׳דרך הפילים׳ המפורסמת במסעדותיה על הטרסה לפני שנעזוב.

סיינט ז'אן פייד דה פורט אל לוגורונו
פרטים נוספים


כולל

לינה בבתי מלון ובתים כפריים ( שילוב של מקומות לינה בדירוג גבוהה)
חדרים עם חדר רחצה פרטי
ארוחות בוקר
העברת ציוד בין מקומות הלינה (1 מזוודה/ תיק לאדם מקסימום 17 ק"ג)
חוברת הדרכה לדרך הכוללת טיפים ומידע
דרכון הדרך וצדפה של הקמינו דה סנטיאגו
תמיכה ושירות לקוחות למקרי חירום 24/7
מיסים

לא כולל

טיסות אל ומארץ היעד
העברה משדה התעופה ואל שדה התעופה
ביטוחים
ארוחות צהריים וארוחות ערב
מס תיירות (אם נדרש)
ציוד איש
הוצאות אישיות


תוספות אופציוליות

ארוחות ערב
תוספת לילה בסאן זאן פייד דה פורט
תוספת לילות לאורך המסלול
תוספת לילה בלוגרונו
הסעה פרטית משדה התעופה למלון
חדר ליחיד בתוספת תשלום


תמונות מהמסלול
bottom of page