top of page

Full Camino Portugues Central

< חזרה

קמינו פורטוגז סנטרל

מפורטו אל סנטיאגו דה קומפוסטלה

הליכה/אופנים

הליכה

מספר ימים

14

דרגת קושי (1-5)

1

אורך המסלול בק״מ

257

מספר אנשים מינימילי

2

דרגת ארוח בכוכבים

הדירוג הממוצא הוא 3 מתוך 5

עונה נמוכה

1359

החל מ -

עונה גבוהה

1469

החל מ -

הקמינו פורטוגז סנטרל מתחיל באופן רשמי בעיר ליסבון ואורכו כ- 650 קילומטרים הפרושים על שבילים שקטים ויפים אל היעד, העיר סנטיאגו דה קומפוסטלה שבצפון מערב ספרד.

הקמינו פורטוגז הוא אלנטרנטיבה טובה למי שרוצה לחוות חווית קמינו מעט שונה ולספוג את נופי האזור הכפרי הנעים והצנוע של צפון פורטוגל, להיחשף לחיי המקומיים, לחצות יערות עצי שעם מרהיבים וליהנות מתרבות, אומנות וקולינריה לאורך כל הדרך. בדרך הפורטוגזית נחצה ערים עתיקות ויפהפיות בעלות עניין רב החל מפורטו אל פונטה דה לימה, פונטוודרה, טואי, ועוד.

על המסלול
יום 1 - הגעה לפורטו

העיר פורטו היפה והצבעונית, ביתו של יין הפורט המפורסם, היא מקום מושלם להתחיל בו את המסע שלנו. העיר הגדולה הממוקמת על גדות נהר ה- Duero היא אחד היעדים הפופלרים ביותר במערב אירופה. פורטו היא העיר השנייה בגודלה בפורטוגל ואתר מורשת עולם של אונסקו, שמציעה למבקריה נופים נהדרים, מנזרים עתיקים ומצודות, כל אלו עטופים בנוף ירקרק, אקלים ים תיכוני נעים, אוכל משובח ואווירה צעירה וסוחפת.

יום 2

ביום ההליכה הראשון בדרכנו לכיוון צפון פורטוגל, נחצה את העיר פורטו בהליכה על כבישים סלולים בשטח העירוני. בדרכנו ברחובותיה הציוריים של העיר נחלוף על פני כנסיות ומנזרים רבים כולל מקדש רומאי המוקדש ליופיטר, בו נוכל לבקר ולהתרשם.
הליכה: 22 ק"מ

יום 3

זהו יום הליכה קצר יחסית על הקמינו שלנו, שמתרחק בהדרגה מקו החוף פנימה לכיוון צפון מזרח. לאחר שנחצה את הגשר Puente de Zameiro נכנס אל האזור החקלאי היפהפה של צפון פורטוגל. יתגלו לפנינו שטחים נרחבים מנוקדים בכפרים מקסימים ובחורש עדין של עצי אורן ואקליפסטוס שיצלו על ראשנו מהשמש במהלך היום. נגיע לחווה כפרית נעימה, שם נוכל להנות מהמטבח המקומי.
הליכה: 12 ק"מ 

יום 4

גם היום נלך בדרך כפרית זרועה חורשות וכפרים מקסימים לאורך המסלול. נעבור על פני הקפלה של סנטה דה פרנקיירה, שמספקת נוף פנורמי מראש הגבעה, נחצה גשר נוסף מהמאה ה- 14 שיוביל אותנו אל עיירת השוק הצבעונית והתוססת ברסלוס, שם נהנה מהאוירה השוקקת ומלאת החיים של הככר המרכזית. העיירה ידועה במספר הרב של המונומנטים בה, נוכל לטעום מהמאכלים המקומיים ולסייר ברובע ההיסטורי שיקח אותנו לזמן אחר. 
הליכה: 20 ק"מ

יום 5

זהו היום התובעני ביותר במסלולנו על הקמינו פורטוגז, הן מבחינת המרחק שנעבור והן מבחינת מיעוט הכפרים בדרך. אך הפיצוי גדול, הנופים שיתגלו לעינינו בעברנו דרך אזור הכרמים בהחלט שווים את המאמץ. ננוח מההליכה ונפנק את עצמנו בארוחה טובה ויין Vinho Verde בעיר המקסימה Ponte de lima אחת מבירות היין המפורסם.
הליכה: 34.5 ק"מ

יום 6

היציאה מפונטה דה לימה הציורית עוברת דרך גשר רומי מפואר שחוצה את נהר הלימה ולוקח אותנו אל אזור ירוק במיוחד במרחבי הטבע הפתוחים של צפון פורטוגל. טיפוס קצר יוביל אותנו אל העיירה קטנה Rubiaes, בית הפסטיבלים של הגליסיה, ואל ביקור בכנסיה המיוחדת שלה.
הליכה: 18 ק"מ

יום 7 

יום ההליכה האחרון שלנו בחלק הפורטוגזי של הקמינו יוביל אותנו דרך כבישים וכפרים אל שתי ערים מקסימות משני צידיו של נהר המיניו. תוכלו לבחור אם לעבור את הגבול דרך הגשר הבינלאומי המחבר בין השתיים או בסירה החוצה את הנהר. את היום נסיים בעיירה היפהפיה וההיסטורית Tui השוכנת על גדות הנהר Mino בגבול שבין ספרד ופורטוגל. Tui עשירה בהיסטוריה מרתקת, אמנות ותרבות, נבקר בקתדרלה הגותית Catedral de Santa María ממנה נשקף נוף פנורמי יפהפה, ולא נשכח ליהנות מארוחה טעימה במסעדה מקומית.
הליכה: 19 ק"מ


יום 8
אנו נפרדים מהעיר טואי ויצאים דרך הרובע העתיק של העיר. את השלב הראשון של המסלול באזור הגליסיה נתחיל בביקור במקדש הרומנסקי של San Bartolome ובהליכה על גדות נהר ה- Louro. כדי להימנע מהמעבר הלא נעים באזור התעשיה נעבור בדרך אלנטרנטיבית, נעימה יותר, בה נמשיך ללכת לאורך נהר הלורו שילווה אותנו עד לעיירה או פוריניו הידועה בזכות הלחם שנאפה בתנור עצים.
הליכה: 16 ק"מ

יום 9

היום נלך לאורך שבילים כפריים צרים ומוצלים מענפי עצי אלונים ואקליפטוסים לצד נחלים. נטפס עד לקפלת Santiaguino ונרד אל Redondela הידועה ככפר הויאדוקטים, בה מתלכדים נתיב החוף ודרך הפנים של הקמינו הפורטוגזי, שיקחו אותנו לשביל המטפס אל Arcade, בירת הצדפות ופירות הים של הגליסיה. נאכל טוב ונהנה מנקודת תצפית נוספת של שפך ויגו והחופים של San Simon.
הליכה: 22 ק"מ 

יום 10

היום נחצה את גשר Ponte Sampaio שמעל לנהר ה- Verdugo, זהו אחד הגשרים החשובים בהיסטוריה של אזור הגליסיה. בדרכנו נחלוף על פני עיירות ציוריות עד העיר- Pontevedra, שם נראה את סמל הדרך של עולי הרגל La Virgen Peregrina Pontevedra, העיר השנייה בעתיקותה אחרי סנטיאגו דה קומפוסטלה. העיר ידועה בעיקר בזכות המרכז ההיסטורי המפואר שבה ובשלל הטאפאס ברים המצויינים שנדגום.

הליכה: 20 ק"מ

יום 11

בצאתנו מ- Pontevedra נחצה את נהר ה- Lerez ונעשה דרכנו אל מצפה המשקיף אל הביצות של אלבה, משם נתקדם לאיטנו אל עיירת מעיינות חמים. בעיירה מפעפעים המעיינות התרמיים הוותיקים ביותר בגליסיה, מזה שנים רבות מגיעים מבקרים מכל העולם להתרפא במימיהם.
הליכה: 22 ק"מ

יום 12

המסלול היפהפה שלפנינו יוצא מ- Caldas de Reis, אנחנו נחצה את הגשר העתיק מעל נהר אומיה, שיוביל אותנו אל מזרקת המעיינות החמים, שהעניקה לעיירה את שמה בימי הרומאים. מסלולנו עובר דרך שטחים עתירי מקורות מים, מה שהופך אותם לירוקים ועשירים בצמחייה מהרגיל. נסיים את היום בעיירה פדרון, אליה הובאו שרידי גופתו של סנטיאגו בשנת 44 לספירה וניתן למצוא בה עניין תרבותי והיסטורי רב. כיום העיירה מפורסמת גם בזכות פלפלוני פדרון הטעימים.  
הליכה 19.5 ק"מ

יום 13

זהו השלב האחרון במסע היפה שלנו בקמינו פורטוגז! לפני היציאה נבקר בכנסייה הקולגיאטית היפה שב- Iria Flavia, הקתדרלה הראשונה בגליסיה, ובבית הקברות הצמוד אליה. מתחת לעץ הזית נח בקברו קמילו חוסה סלה המשורר, זוכה פרס נובל לספרות. משם נעבור דרך כפרים קטנים, שבילים מסומנים ויערות שלווים עד לרובע העתיק של Santiago de Compostela, אתר מורשת עולמית. ב- Plaza de Orbadoiro תחכה לנו הקתדרלה המלכותית, בה נחגוג את סיום המסלול.
הליכה: 28 ק"מ

יום 14

Santiago de Compostela
המסע המדהים שלנו הגיע לסיומו… תוכלו לעזוב אחרי ארוחת הבוקר כשאתם לוקחים אתכם זיכרונות ממסע בלתי נשכח, או להשאר אתנו עוד כמה ימים, ולהנות מכל מה שיש לסנטיאגו דה קומפוסטלה להציע.
אל תהסו לפנות אלינו לתכנון השהות הנוספת.

מפורטו אל סנטיאגו דה קומפוסטלה
פרטים נוספים
כולל

לינה בבתי מלון ובתים כפריים ( שילוב של מקומות לינה בדירוג גבוהה)
חדרים עם חדר רחצה פרטי
ארוחות בוקר
העברת ציוד בין מקומות הלינה (1 מזוודה/ תיק לאדם מקסימום 18 ק"ג)
חוברת הדרכה לדרך הכוללת טיפים ומידע
דרכון הדרך וצדפה של הקמינו דה סנטיאגו
תמיכה ושירות לקוחות למקרי חירום 24/7
מיסים


לא כולל

טיסות אל ומארץ היעד
העברה משדה התעופה ואל שדה התעופה
ביטוחים
ארוחות צהריים וארוחות ערב
מס תיירות (אם נדרש)
ציוד איש
הוצאות אישיות


תוספות אופציוליות

ארוחות ערב
תוספת לילות בפורטו
תוספת לילות לאורך המסלול
תוספת לילות בסנטיאגו דה קומפוסטלה
הסעה פרטית משדה התעופה למלון בפורטו
הסעה פרטית מסנטיאגו דה קומפוסטלה לפורטו
חדר ליחיד בתוספת תשלום


תמונות מהמסלול
bottom of page