top of page

Oviedo to Santiago de Compostela

< חזרה

קמינו פרימיטיבו

אוביידו אל סנטיאגו דה קומפוסטלה

הליכה/אופנים

הליכה

מספר ימים

16

דרגת קושי (1-5)

3

אורך המסלול בק״מ

312

מספר אנשים מינימילי

2

דרגת ארוח בכוכבים

הדירוג הממוצא הוא 4 מתוך 5

עונה נמוכה

1799

החל מ -

עונה גבוהה

1830

החל מ -

קמינו פרימיטיבו או בשמו האחר, הדרך הראשונית, היא הדרך הראשונה מבין שבילי הקמינו דה סנטיאגו אותה רכב המלך אלפונסו השני בעצמו במאה התשיעית כדי לחלוק כבוד לקדוש סנטיאגו.

הקמינו פרימיטיבו הינו אחד המסלולים היפים, המאתגרים והמתגמלים ביותר מבין שבילי הקמינו דה סנטיאגו. החוצה את הרי מערב אסטוראיס ומטפס עד לגובה של כ- 1100 מטר מעל פני הים, אבל הטיפוס שווה את הנופים המרהיבים של רכס ההרים, מאגר סלימה ונהר הנאביה.

למרות שנחשב לשביל מבודד יחסית ופחות מתוייר, הקמינו פרימיטיבו הוא הזדמנות מצוינת לפגוש את התרבות והקולינריה האסטוריאנית והגליסיאנית העשירות וליהנות ממפגשים עם המקומיים האדיבים.

ההליכה בדרך הפרימיטיבו עוברת בערים מרתקות, כפרים ועיירות ציוריים מימי הביניים שיד הזמן כמעט לא נגעה בם והיא דרך היסטורית הטומנת בחובה חוויה פיסית מנטאלית ורוחנית שתזכרו זמן רב אחרי שתחזרו.

על המסלול

יום 1

ברוכים הבאים ל Oviedo

בירת מחוז Asturias אחד המחוזות הידועים בצפון ספרד בזכות העושר התרבותי, ההיסטורי והקולינרי המיוחד שלו. העיר היא משכנה של קתדרלת סלבדור המוקדשת למלך אלפונו. לפני שתצאו אל ה דרך מומלץ לחקור את הרובע ההיסטורי של העיר.


יום 2

יום ההליכה הראשון שלנו מתחיל בקתדרלה של אל סלבדור וחוצה את העיר לכיוון San Lazro.

רובו של השלב הזה עובר בתוך סביבה כפרית נעימה החוצה יערות, כרי דשא וכפרים קטנים .

אחרי כמה מדרונות מתונים אנחנו מגיעים אל הקפלה של El Carmen in Lampajúa, חוצים את Ponte de gallegos העובר מעל נהר ה Nora וממשיכים אל הכפר המקסים Escamplero. משם נמשיך בהליכה נינוחה לאורך נהר ה Nalon עד לעיר Grado.

הליכה 25 ק"מ


יום 3

היום שלנו מתחיל בטיפוס הקשה ל Alto del Fresnu, לאחר מכן ירידה תלולה תיקח אותנו אל עמק Narcea שם נמצאת Cornellana והמנזר המפואר של סן סלבדור אשר מברך את ההולכים. בהמשך נוכל ליהנות מטיול רגלי מתון ונעים, המטפס קלות למעלה, דרך אדמות חקלאיות בנוף האסטוריאני טיפוסי עד ל Salas.

הליכה 22 ק"מ


יום 4

לפנינו אחד הימים המאתגרים בשביל הפרימיטיבי, לא בגלל אורכו, אלה בגלל שהוא כל הזמן בעליה, כמעט ללא רגע של הפוגה בטיפוס של כמעט 800 מטרים. למרבה המזל, רובו עובר בתוך יערות של עצי אלון וערמונים בתוך נוף מרהיב.

הליכה ​19 ק"מ


יום 5

יום הליכה מאתגר נוסף לפנינו עם עליות וירידות לאורך כל היום אך הנוף שיתגלה בפנינו היום הוא אחד היפים שנגלה בשביל הפרימיטיבו, העושר האקולוגי שבזכותם הפך הקמינו פרימיטיבו לאחד השבילים היעקובים המוצלחים ביותר יתגלו לנו בתפארתו. בדרכנו נחלוף על פני הכפרים הקטנים Vega de Rey ו Campiello ובירידה תלולה נגיע אל Pola de Allande.

הליכה 29 ק"מ


יום 6

הרי הקנטבריה הם התפאורה המפוארת לבמה שלנו היום שמתחילה בעמק ומטפסת לגובה של כ 1100 מטר עד לפסגת Puerto del Palo. אחריה נרד בדרך מימי הביניים המכונה "דרך בתי החולים", נעבור דרך הריסותיה של העיר העתיקה Montefurado ויערות אחדים עד שנגיע ל Berducedo.

הליכה 29 ק"מ


יום 7

זהו אחד הימים הקשים ביותר של השביל אך גם המתגמלים ביותר. הוא מתחיל בשני טיפוסים מתונים מגובה 900 לגובהה 1100 מטר המספקים לנו תצפית מרהיבה על הרי קנטבריה וחבל אסטוריאס. משם בירידה תלולה של 900 מטר ונוף עוצר נשימה אנו מתגלגלים אל מאגר המים Embalse de Salime, לאחר חציית הסכר נעשה את דרכנו אל סכר Grandas de Salime.

הליכה 21 ק"מ


יום 8

אל התצפיות הנאות על הרי קנטבריה נגיע לאחר טיפוס אל Alto de Acabo. הגיע הזמן להיפרד מחבל אסטוריאס ולהגיד שלום לארץ הקלטים – הגליסיה! לאחר שנחלוף על כפרי ההרים Cabreria, Fonfría, and Barbeito נגיע לעיירה קטנה ומקסימה אשר נודעת בזכות נס המזרקה של השליח יעקב הקדוש, בו הפך את מי המזרקה לחלב טרי עבור אלמנה מרוששת וילדיה.

הליכה 26 ק"מ


יום 9

היציאה מהעיירה קלה ומסומנת היטב בחיצים הצהובים. אחרי שעבור את הריסותיו של Hospital de Montouto שככל הנראה היה החשוב ביותר בכל שבילי הקמינו אך היה בין האחרונים שנסגרו, נחלוף על פני עוד כמה כפרים קטנים עד שנגיע ל O Cadavo השנייה בחשיבותה ההיסטורית, בה עוברים עולי הרגל בקמינו פרימיטיבו.

הליכה 24 ק"מ


יום 10

הדרך שלנו עוברת היום במסלולים נוחים וכפרים קטנים ומיוחדים אשר שומרים על חלק ניכר מאופיים המסורתי. ב Paradavela, נחלוף על מספר "Paloza" (דירות קש פרימיטיביות) ויתאפשר לנו לראות את המקומיים מעבדים אדמות חקלאיות כמו בימי קדם. מהכפר הנטוש Soutomerille, השביל ממשיך בנוף מרהיב עד ל "Lucus Augusti", או בשמה היום, Lugo, העיר העתיקה ביותר בחבל גליסיה והיחידה באירופה המוקפת כולה בחומות רומיות.

הליכה 31 ק"מ


יום 11

אחרי התרעננות בעיר הגדולה נצא שוב בעקבות החץ הצהוב דרך Porta Mina, השער הוותיק ביותר של העיר לוגו אל שבילים כפריים ונוחים החוצים מספר קהילות קטנות וחורשות שיובילו אותנו עד לגשר Puente Ronano שמעל נהר ה Ferreira.

הליכה 27 ק"מ


יום 12

היום אנו נפרדים מהחלק של הקמינו פרימיטיבו וחוברים אל ה Camino Frances. כרי הדשא והיערות הירוקים של הגליסיה מחברים אותנו בעיר Melide עם כמות ההולכים בשביל המבשרת את הקרבה לעירו של השליח סנטיאגו. ב Melide, תוכלו לעצור באחת מיני המסעדות הרבות כדי לטעום את מנת התמנון המסורתית "Pulpo a la Plancha".

הליכה 20 ק"מ


יום 13

זהו יום הליכה בסביבה כפרית ושקטה העובר דרך נחלים ויערות. אחרי Boente de Ariba תוכלו לבקר בכנסיית סנטיאגו העתיקה ולקבל עוד חותמת לדרכון הדרך שלכם.

הליכה 14 ק"מ


יום 14

היציאה מהעיר Arzua חוצה את הרובע העתיק וכנסיית Santiago ועוברת על פני עצי אלון חסונים אשר מפנים את הדרך ונפתחים אל מרחבים של כרי דשא. נצלו את החלק האחרון של הCamino Frances להכיר חברים חדשים ולשמוע סיפורים של עולי רגל בדרך לסנטיאגו שמגיעים מחלקים אחרים של השביל או משבילים אחרים.

הליכה 19 ק"מ


יום 15

הגעתם לשלב האחרון של הקמינו הזה, העובר בעיקר בסביבה נוחה וירוקה דרך יערות שלווים וכפרים ציוריים. ביום זה נוהגים עולי הרגל בדרך לסנטיאגו לעצור ב Lavacolla כדי לשטוף פנים ורגליים לפני שהם באים אל הקדוש. סטייה קטנה מהדרך אל Monte del Gozo (הר האושר) תחשוף בפניכם סוף סוף את צריחי הקתדרלה הנראים מרחוק ולהתענג על סיום המסע שלכם.

הליכה 19 ק"מ


יום 16

SANTIAGO DE COMPOSTELA

הטיול הנפלא הזה הגיע לסיומו! אם עומד לרשותכם זמן נשמח לעמוד לרשותכם ולהמליץ לכם על מקומות שווים לביקור בעיר המקסימה הזו, ואם לאו, תוכלו לעזוב אחרי ארוחת הבוקר כשאתם נושאים אתכם זיכרונות ממסע בלתי נשכח.


אוביידו אל סנטיאגו דה קומפוסטלה
פרטים נוספים


כולל

לינה בבתי מלון ובתים כפריים ( שילוב של מקומות לינה בדירוג גבוהה)

חדרים עם חדר רחצה פרטי

ארוחות בוקר

העברת ציוד בין מקומות הלינה (1 מזוודה/ תיק לאדם מקסימום 17 ק"ג)

חוברת הדרכה לדרך הכוללת טיפים ומידע

דרכון הדרך וצדפה של הקמינו דה סנטיאגו

תמיכה ושירות לקוחות למקרי חירום 24/7

מיסים


לא כולל

טיסות אל ומארץ היעד

העברה משדה התעופה ואל שדה התעופה

ביטוחים

ארוחות צהריים וארוחות ערב

מס תיירות (אם נדרש)

ציוד איש

הוצאות אישיות



תוספות אופציוליות

ארוחות ערב

העברות משדה התעופה ואל שדה התעופה

תוספת לילה בלוגו

תוספת לילות לאורך המסלול

חדר ליחיד בתוספת תשלום







תמונות מהמסלול
bottom of page